تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

مشکلی برای خودکفایی اکثر محصولات زراعی نداریم

  • کد خبر : 11345
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مشکلی برای خودکفایی اکثر محصولات زراعی نداریم
معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از لحاظ فنی مشکلی برای خودکفایی اکثر محصولات زراعی نداریم، مشکلات را باید ریشه یابی و حل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، علیرضا مهاجر ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ طرح تحول کشاورزی که با حضور ۲ هزار نفر از کشاورزان استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشاورزی دو ماه طلایی تیر و مرداد را داریم. طلایی‌ترین زمان هم در این دو ماه ۱۱ صبح تا ۵ عصر است. در همین ساعت هم وزارت نیرو برق را قطع می‌کند. اگر ما فصل کاشت را از دست بدهیم، به خصوص در بهترین زمان، تولید ما پایین می‌آید و مجبوریم نیاز خود را از خارج تأمین کنیم.

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مساله از معضلات اصلی ماست. مولدترین و مهم‌ترین کارخانه‌ای که خدا خلق کرده زمین است. وقتی زمین را تقسیم کرده و خرد کنیم نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. ما در جهاد ارقامی را معرفی می‌کنیم که نسبت به شوری و کم آبی و خشکی مقاوم‌تر باشد. دومین وظیفه ما این است که میزان مصرف اب را کم کنیم که با روش‌های نوین امکان‌پذیر است اما در اراضی کوچک قابل اجرا نیست. همچنین باید تناوب را نیز در زمین‌ها برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: از نظر ما خودکفایی در گندم ممکن است و قابلیت پایداری دارد. امسال که حدود ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم داشتیم، جزو پدیده‌های دولت است. ما از لحاظ فنی مشکلی برای خودکفایی اکثر محصولات زراعی نداریم، مشکلات را باید ریشه یابی و حل کنیم. ضمن این که مصرف بهینه کود نیز بسیار مهم است و اگر اتفاق بیفتد ۵۰ درصد مشکلات ما در تولید حل می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11345
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها