تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

وزیر ارشاد: سردار همدانی ولایت را بر گروه‌های نِق‌زن ترجیح داد

  • کد خبر : 11949
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
وزیر ارشاد: سردار همدانی ولایت را بر گروه‌های نِق‌زن ترجیح داد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی گفت: ویژگی شاخص شهیدانی مانند سردار همدانی این است که رضایت ولی را بر رضایت گروه‌های خاص، نِق‌زن و پرُتوقع ترجیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در یادواره سردار همدانی در مدرسه علمیه امام کاظم‌(ع) قم، طی سخنانی این شهید گران‌قدر را یک شخصیت ویژه و برجسته‌ و یکی از بزرگترین و مهم ترین فرماندهان دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: او حماسه‌ها آفرید و زحمت‌های طاقت‌فرسایی را متحمل شد.

وی در ادامه افزود: سال‌ها در پی شهادت بود و خداوند این طور مقدر کرده بود تا در راه دفاع از حرم خاندان پیامبر در سوریه به این درجه رفیع نائل شود.

اسماعیلی، سردار همدانی را یک شخصیت جامع و کامل توصیف کرد و افزود: این شهید در عین سلوک عارفانه‌اش دغدغه مردم را داشت، به اقتصاد مردم فکر می‌کرد و به افزایش سطح رفاه جامعه توجه خاص داشت، در این راه نیز رنج‌ها کشید و مرارت‌ها دید.

وزیر ارشاد همچنین گفت: شاید ناملایمت‌هایی اتفاق افتاد ولی این شهید عزیز ما از مسیری که داشت، ذره‌ای کوتاه نیامد. لقب سردار همدانی در سوریه به نام آقازاده عزیز و گرامیشان ابووهب بود.

وی با ذکر این نکته که ما به شهید همدانی و شهید همدانی‌ها نیاز داریم تصریح کرد: این شهید در بالاترین درجه‌ها در کنار صالحان و شهیدان و صدیقین و انبیا و اولیا متنعم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهیدان شاهدند و در زمره انبیا و اولیا جزء شاهدان الهی هستند، مقام فوق‌العاده‌ای است که خداوند به عباد صالحش عنایت می‌کند.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به کتاب مهتاب خین نوشته سردار همدانی بیان داشت: جوانان این کتاب را بخوانند، این شهید در این اثر خود آورده که من تعجب می‌کنم چرا به شهادت نمی‌رسم.

وی یادآور شد: شهید همدانی از دوران جنگ و قبل از جنگ، به طور متعدد دچار مجروحیت شد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

وزیر ارشاد همچنین نقش مهم شهید همدانی در تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را مورد توجه قرار داد و گفت: این شهید در کنار شهیدان متوسلیان و همت این کار را انجام داد، او ارادت خاصی به شهید شهبازی داشت، و کتاب مهتاب خین نیز به روایت شهادت این سردار بزرگ در خین منتهی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11949
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها