تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

کشت زیره و خاکشیر در ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم فامنین

  • کد خبر : 12220
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
کشت زیره و خاکشیر در ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم فامنین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به شماری از مزایای کشت گیاهان دارویی در دیمزارها گفت: سهمیه کشت گیاهان دارویی دیم فامنین در سال جاری ۱۰۰ هکتار تعیین شده که شامل زیره سبز، خاکشیر و قدومه است.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، منصور خزایی در جمع خبرنگاران در بازدید از مزارع دیم شهرستان فامنین با تاکید بر کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی کشت محصولات جایگزین نظیر زعفران در شهرستان مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گیاه زعفران با ۳ هزار مترمکعب در هکتار نیاز آبی و فعالیت گیاه در پاییز و زمستان بهره‌برداری قابل توجهی دارد افزود: این گیاه در طول فصل تابستان غیر فعال است و نیازی به آبیاری ندارد از همین رو کشت زعفران به عنوان گزینه مناسب کشت‌های جایگزین است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با تاکید بر اینکه گیاه زعفران فرصتی برای تحقق اصلاح الگوی کشت در شهرستان است تصریح کرد: به دلیل امکان کشت در سطوح اندک، کشت و برداشت زعفران مورد توجه زنان روستایی قرار دارد و به عنوان یک فعالیت اقتصادی می‌تواند در افزایش درآمد خانواده مفید باشد.

وی به برنامه‌ریزی کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای شهرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در ۷۵ هکتار از اراضی آیش دیم فامنین، گیاه دارویی شامل ۱۵ هکتار زیره سبز و ۶۰ هکتار خاکشیر، کشت شده است.

خزایی یادآور شد: در سال جاری نیز سهمیه شهرستان در کشت گیاهان دارویی دیم ۱۰۰ هکتار تعیین شده که شامل زیره سبز، خاکشیر و قدومه است.

وی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی به لحاظ مصرف کمتر آب و اشتغالزایی همچنین درآمدزایی بالا مورد توجه کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین متذکر شد: با همکاری واحد ترویج و آموزش شهرستان نسبت به اطلاع رسانی، آموزش‌های فنی و ترویج یافته‌های علمی جدید در این خصوص اقدامات درخوری انجام شده به طوری که مستمرا برنامه‌های آموزشی در حال اجراست.

پایا

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12220
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها