تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

استفاده ۴۹۱ هزار نفر از سینماهای قم در سال جاری/ فروش ۱۸۰ میلیارد ریالی سینماهای قم

  • کد خبر : 12478
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
استفاده ۴۹۱ هزار نفر از سینماهای قم در سال جاری/ فروش ۱۸۰ میلیارد ریالی سینماهای قم
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به افزایش مخاطب سینما در قم گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بلیت در سینماهای قم فروخته شد که قریب به ۲۳۴ هزار تماشاگر در سینماها حضور یافتند اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون سینماهای قم ۱۸۰ میلیارد ریال بلیت فروخته‌اند و ۴۹۱ هزار نفر تماشاگر در سالن‌ها حضور یافته‌اند

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جمع خبرنگاران  بابیان اینکه بهار سینمای ایران جشنواره فجر است گفت: امسال نیز در قم میزبان این جشنواره هستیم و برنامه‌های متنوعی در این حوزه داریم.

محمد کاظم رضوانی افزود: مجموعه برنامه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان قم با شعار «انتخاب خوب، حال خوب» برگزار می‌شود و برنامه‌هایی را مرتبط با این شعار خواهیم داشت.

وی بیان کرد: استودیو «انتخاب خوب ، حال خوب» از شب اول برگزاری جشنواره فجر در استان قم در سینما وتوس فعال و دغدغه سینماگران استان و نقد فیلم‌ها در آن انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اثر سینمایی مجنون که زندگینامه شهید مهدی زین الدین است به صورت تک سانس در قم اکران خواهد شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: علاقه‌مندان برای تهیه بلیت جشنواره فجر در قم صرفا باید از طریق سامانه اینترنتی سمفا که خود دارای چهار سکوی فروش است ورود کنند.

وی ادامه داد: مبلغ بلیت‌ها با توجه به درجه بندی سالن‌ها متفاوت است و قیمت بلیت در سینما بازار شهر ۶۰۰ هزار ریال و سینما تربیت ۵۰۰ هزار ریال است ضمن این که سینما ونوس با ظرفیت دعوت از اقشار مختلف از جمله رای اولی‌ها فعال خواهد بود.

فروش ۱۸۰ میلیارد ریالی سینماهای قم در سالجاری

رضوانی ، برگزاری جشنواره حوا ،دومین جشن بزرگ مهر سینمای ایران در مهرماه، برگزاری اولین جشنواره مستند ۱۷ با موضوع شهدای استان، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش و میزبانی از فیلمسازان سراسر کشور، اکران فیلم سینمایی اخت الرضا و نوسازی پردیس سینمایی شهر آفتاب را از فعالیت های سینمایی سالجاری در استان قم ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش مخاطب سینما در قم گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بلیت در سینماهای قم فروخته شد که قریب به ۲۳۴ هزار تماشاگر در سینماها حضور یافتند اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون سینماهای قم ۱۸۰ میلیارد ریال بلیت فروخته‌اند و ۴۹۱ هزار نفر تماشاگر در سالن‌ها حضور یافته‌اند.

وی بیان کرد: ۱۳ سالن در۶ سینمای استان قم با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ صندل فعال است و با راه‌اندازی سینمای باغ موزه دفاع مقدس و محراب در شهرک پردیسان ۴۲۰ صندلی به ظرفیت سینماهای قم افزوده می‌شود.

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان قم نیز در این نشست خبری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار جشنواره فیلم فجر دیگر جشنواره‌های هنری را نیز برگزار می‌کند که جشنواره هنرهای تجسمی از آن جمله است.

ابراهیم سلیمانی افزود: ۱۶ سال است جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و در مدیریت این جشنواره بسیاری از هنرمندان شاخص استان قم در داوری حضور دارند.

وی افزود: امسال برای سومین مرتبه رویداد تجسم هنر را در قم برپا می‌شود که فراتر از فراخوان‌های عمومی، فراخوان‌هایی تخصصی از خوشنویسان، هنرمندان هنرهای تجسمی و عکاسان به عنوان هنرمندان شاخص برای ارائه آثار داشتیم.

وی گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان استان قم در قالب جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرخانه تهران معرفی شدند که ۱۶ نفر دارای ارزش‌های هنری فاخر و قابل ارائه پذیرفته شدند.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12478
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها