تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

تشریح برنامه های بنیاد فرهنگی امامت در دهه مهدویت/راه اندازی پویش نامه برای امام حاضر

  • کد خبر : 12650
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
تشریح برنامه های بنیاد فرهنگی امامت در دهه مهدویت/راه اندازی پویش نامه برای امام حاضر
برنامه های بنیاد فرهنگی امامت در دهه مهدویت تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی شاهینی امروز(یکشنبه۲۹بهمن ماه)   در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‌های دهه مهدویت امسال را به نام نامی امام حاضر نام‌گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه  ۱۴ ویژه برنامه در ایام نیمه شعبان  طراحی شده است گفت: دبیرخانه دائمی دهه مهدویت را تشکیل دادیم، و به منظور پیشرفت اقدامات، دبیرخانه تا دهه مهدویت سال آینده فعال خواهد بود.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه جلسات متعدد مشاوره برای مجموعه‌های فرهنگی فعال در عرصه مهدویت داشته‌ایم، تصریح کرد: همچنین دوره علمی تربیتی امام حاضر را در ۶ جلسه برای مبلغین برگزار کردیم.

وی ادامه داد: سالن‌ها و امکانات بنیاد فرهنگی امامت را برای مجموعه‌هایی که جشن‌های مهدویت دارند، با تخفیف مناسب و در مواردی به صورت کاملا رایگان در اختیار مجموعه های متقاضی قرار داده ایم.

شاهینی با اشاره به اینکه بک نمایشگاه نیز به همین مناسبت در بنیاد فرهنگی مهدویت برپا شده است، گفت: آئین نکوداشت و پیشواز دهه مهدویت قبل از دهه فجر نیز با حضور علما و فضلا برگزار شد.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه از روز شنبه نیز دانش آموزان پایه های ۴، ۵ و ۶ ابتدایی در یک ویژه برنامه دو ساعته به مدت ۴ روز و در ۴سانس شرکت خواهند کرد، گفت: بازی، اجرای نمایش، پذیرایی و اهدای هدایا و جوایز به مدت زمان ۲ ساعت برای ۱۵۰ دانش آموز در این برنامه اجرا خواهد شد.

شاهینی با اشاره به اینکه پویش امام حاضر را با رویکرد نوشتن نامه برای امام زمان(عج) در این ایام راه‌اندازی شده است، گفت: طبق بررسی‌های علمی که انجام شده است، یکی از راه‌های جلوگیری از افسردگی دانش آموزان نوشتن نامه برای امام حاضر است.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه جشن آغاز دهه مهدویت را در تاریخ ۹ شعبان برگزار خواهیم کرد، گفت: سخنران این جلسه آیت الله نظری منفرد و شعرخوانی و مدیحه‌سرایی اساتید هستیم.

شاهینی همچنین با بیان اینکه سامانه تماس تلفنی پاسخ‌گویی به سوالات مهدویت را نیز در این ایام تقویت کردیم، افزود: در تاریخ ۱۰ شعبان نیز سومین جلسه با من حرف بزن ویژه پاسخ به سوالات اعتقادی و مذهبی نسل جوان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشست شاعرانه با عنوان «مدح امیر» در هر ماه برگزار می‌شود، گفت: جلسه این ماه را با محوریت امام زمان(عج) به مناسبت دهه مهدویت برگزار خواهیم کرد.

 برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی در قم

روح الله گایینی  نیز در این نشست گفت: این مراسم همزمان با روز نیمه شعبان از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره ملی شعر مهدوی بهشت با اشاره به رونمایی پوستر جشنواره همزمان با ۲۰بهمن ماه گفت: ۳۰بهمن ماه آخرین مهلت رسال آثار به جشنواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: ویژگی های منتظران، مهدویت و مقاومت، مهدویت و جهاد تبیین، مهدویت و بانوان، مهدویت و نوجوانان، و… از جمله موضوعات این کنگره است.

گایینی با بیان اینکه تا امروز ۱۱۰۰ اثر از ۲۵۰ شاعر از سطح کشور دریافت شده است گفت: پیش بینی می شود تا پایان مهلت ارسال آثار، تعداد اشعار به ۲۵۰۰ شعر برسد.

وی با اشاره به جوایز برگزیدگان تصریح کرد: نفر اول تا سوم به ترتیب ۵ میلیون تومان، ۴میلیون تومان و ۳میلیون تومان خواهد بود و به اشعار قابل تقدیر نیز ۲میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

دبیر کنگره ملی شعر مهدوی بهشت با اشاره به برنامه های اختتامیه گفت: حضور دو مهمان ویژه از اهل سنت که در خصوص مهدویت شعر سروده اند، مداحی حاج احمد واعظی و … از جمله برنامه های کنگره خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12650
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها