تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

اجرای مرحله دوم گمرک هوشمند در تابستان آینده

  • کد خبر : 12656
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
اجرای مرحله دوم گمرک هوشمند در  تابستان آینده
مرحله دوم گمرک هوشمند در تابستان آینده اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مراسم اختتامیه نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور و رونمایی از فاز اول گمرک هوشمند، اظهار داشت: مجموع زحماتی که همکاران ما در گمرک جمهوری اسلامی متقبل شدند، امروز ما را به این نقطه رسانده است که بتوانیم نقشی بسیار فعال در انضباط بخشی به فرایند تجارت خارجی کشور ایفا کنیم.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه ما به هیچ وجه به این دستاورد قانع نیستیم، ادامه داد: بنابراین، نمیخواهم بگویم که به نقطه مطلوب رسیده ایم؛ اما نسبت به سال گذشته، در همین ایام، واقعا می شود گفت، گام مهمی رو به جلو برداشته ایم.

خاندوزی با اشاره به همکاری بسیار خوب هیات دولت با وزارت اقتصاد و گمرک جمهوری اسلامی و بیان اینکه، دولت تقریبا با تمام پیشنهادهای این وزارتخانه به منظور اجرایی شدن این پروژه، موافقت کرد، افزود: خوشبختانه دستگاه ها و سازمان های همجوار گمرک هم بسیار در این ارتباط کمک کردند و از این نظر سال بسیار فعال و اثر بخش را پشت سر گذاشتیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به کاهش میانگین متوسط زمان فرایند تشریفات گمرکی کشور از حدود ۱۲ روز در یکسال پیش به کمتر از هفت روز در سالجاری، این موضوع را دستاوردی مهم خواند و تأکید کرد: زمان پاسخگویی توسط گمرک جمهوری اسلامی باید بیشتر از این هم کاهش پیدا کند.

خاندوزی کاهش ۵۰ درصدی تعداد بخشنامه ها و دستورالعمل های حوزه تجارت خارجی کشور از ۲۳۵ مورد در ۱۰ ماهه سال گذشته به ۱۱۶ مورد در ۱۰ ماهه امسال را دستاورد ارزشمند دیگری عنوان کرد که با تجمیع اطلاعات مربوط به تمام زوایای تجارت خارجی کشور در قالب پنجره واحد تجارت فرامرزی، بخوبی تکمیل شده است.

وی یادآور شد: گزارش های گمرک جمهوری اسلامی، دیگر مثل گذشته، فقط شامل اطلاعات سنتی کالاهای تجاری کشور نیست.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12656
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها