تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

نرخ بیکاری در قم کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش یافت

  • کد خبر : 13014
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
نرخ بیکاری در قم کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش یافت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به نرخ بیکاری در قم گفت: بر اساس آخرین نتایج آمارگیری از نیروی کار در فصل زمستان سال ۱۴۰۲، نرخ بیکاری استان قم ۸.۶ درصد برآورد شده است که نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۱، یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، جواد شاکر آرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، افزود: اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم و انجام اصلاحات اقتصادی و فراهم سازی بستر های لازم جهت مشارکت اقتصادی، قم را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده  و زمینه ای را فراهم کرد تا مردم در امور اقتصادی استان و کشور نقش فعالانه تری ایفا کنند و موید این مطلب مهم و اساسی نیز افزایش شاخص های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در قم نسبت به سال گذشته است.

وی در رابطه با نرخ مشارکت اقتصادی اظهار داشت : استان قم در فصل زمستان سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲ درصدی نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۱، به عدد ۳۹.۷ درصد در نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر رسیده است که استان قم در این شاخص در فصل زمستان سال جاری در جایگاه ۲۳ بین استان های کشور قرار دارد.

شاکر آرانی در پایان با اشاره به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور گفت: در همین بازه زمانی، میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور معادل ۴۰.۸ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13014
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها