تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

افتتاح فاز ۵ عمار یاسر در آینده ای نزدیک/تلاش برجامی شهرداری در تملک پلاک ها

  • کد خبر : 12253
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
افتتاح فاز ۵ عمار یاسر در آینده ای نزدیک/تلاش برجامی شهرداری در تملک پلاک ها
تعدادی از خبرنگاران قمی از پروژه فاز 5 عمار یاسر بازدید کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، عباس حلوایی‌ زاده  در نشست رسانه‌ای فاز ۵ عمار یاسر  اظهار داشت: پایان سال ۹۹ قرارداد این پروژه نوشته شد و بهمن‌ماه کلنگ آن زده شد، ارتفاع تونل در تقاطع پیامبر اعظم(ص) ۱۱ متر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فاز ۵ عمار یاسر، افزود: تردد و ترافیک‌های عبوری به واسطه پروژه فاز ۵ عمار یاسر تسهیل می‌شود و مسیرهای دسترسی بسیار کوتاه تر خواهد شد، از زمان آغاز پروژه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

***انحراف ترافیک و نقاط جدید و بحث‌های تملکی سبب شد این پروژه کمی زمان ببرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فاز ۵ عمار یاسر ۹۶ درصد است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: یک سال طراحی پروژه فاز ۵ عمار یاسر طول کشید که طول تونل پروژه یک و نیم کیلومتر است، انحراف ترافیک و نقاط جدید و بحث‌های تملکی سبب شد این پروژه کمی زمان ببرد.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: جمع‌آوری ریل راه‌آهن سطح شهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم بود که یک بخش آن به طول ۷ کیلومتر و بخش دیگر ۸ کیلومتر بود، قرار شد جمع‌آوری ریل راه‌آهن توسط شهرداری و راه‌آهن و راه شهرسازی انجام و زمین تحویل شهرداری شود که جمع‌آوری آن حدود ۹ میلیارد تومان هزینه در بر داشت‌.

***پیشرفت ۹۶درصدی پروژه فاز پنج عمار یاسر

مهرداد توکلی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز در این نشست با اشاره به پروژه فاز ۵ عمار یاسر، افزود: این پروژه به طول ۲ کیلومتر از میدان معلم به سمت میدان سپاه است که ۲۷۵ پلاک باید تملک می‌شد که ۱۴ پلاک باقی مانده داریم که از خیابان دورشهر تا ریل است.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: ۵۹ باب ملک‌ها در پروژه عمار یاسر تملک شد که مساحت آن ۸ هزار و ۲۰۰ متر است و این پروژه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که چند روز آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 توکلی بیان کرد: دو طرف پروژه حدود ۴۰ بلوک قابلیت احداث پیش‌بینی کردیم که ۳۰ هزار متر مربع است و باید به شکلی احداث شود که از نظر مبلمان شهری و دسترسی‌ها در شان مجموعه باشد

***تلاش و اقدامات بسیار زیادی در راستای پروژه فاز ۵ عمار یاسر انجام شد

مسعود بخشی، مدیرعامل توسعه و عمران شهرداری قم نیز در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: پروژه تونل غدیر ۲ سال و نیم است که آغاز شده و مجری آن سازمان توسعه و عمران شهرداری است.

وی افزود: موقعیت پروژه تونل غدیر در هسته مرکزی شهر قرار دارد و همجواری با حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مقیاس آن سبب اهمیت بیشتر این پروژه شده است و عملیات عمرانی تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

مدیر عامل توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر در جهت تکمیل یکی دیگر از رینگ‌های ترافیکی سطح شهر است، ادامه داد: ۵ هزار میکسر بتن‌ریزی در تونل غدیر انجام و ۱۳۰ هزار خاکبرداری معادل ۲۰ هزار سرویس کامیون انجام شده است.

بخشی خاطرنشان کرد: تلاش و اقدامات بسیار زیادی در راستای پروژه فاز ۵ عمار یاسر انجام شد و جابه‌جایی تاسیسات برق زحمات زیادی به همراه داشت، ۴۰ جابه‌جایی تاسیساتی داشتیم که با جلسات مختلف تلاش کردیم مشترکین در حین جابه‌جایی تاسیسات از آب و برق محروم نشوند.

***یک و نیم هکتار در بافت مرکزی پروژه فاز ۵ عمار یاسر آزادسازی صورت گرفت

محمد رمضانی، مدیر منطقه ۷ شهرداری قم نیز در این نشست، تصریح کرد: بهمن ۱۴۰۰ در منطقه ۷ کار خود را شروع کردم که قبل از آن ۱۶۷ پلاک تملک شده بود که حدود ۱۰۰ پلاک در دورشهر باید تملک می‌شد.

وی با بیان اینکه یک و نیم هکتار در بافت مرکزی پروژه فاز ۵ عمار یاسر آزادسازی صورت گرفت بیان کرد: ابتدای کار سقائیان‌نژاد شهردار قم ستادی را تشکیل دادند که روزهای شنبه جلساتی درباره پروژه فاز ۵ عمار یاسر برگزار و از اردیبهشت ۱۴۰۰ حدود ۹۸ پلاک تملک کردیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم تصریح کرد: اینکه گفته می شود پروژه عمار یاسر برای ۵۰ سال گذشته است، اما در آن زمان کسی این طرح را نمی‌نوشت و وارد نمی‌شد، اما اگر این طرح همین جور باقی می‌ماند شرایط عبور و مرور بسیار سخت می‌شد.

همچنین در پایان این نشست خبرنگاران از پروژه فاز ۵ عمار یاسر بازدید کردند

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12253
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها