تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

چرا تعرفه اصناف دیگر به اندازه تعرفه پزشکی پررنگ نمی‌شود/افزایش ۴۶ درصدی تعرفه، کف خواسته جامعه پزشکی است

  • کد خبر : 12455
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
چرا تعرفه اصناف دیگر به اندازه تعرفه پزشکی پررنگ نمی‌شود/افزایش ۴۶ درصدی تعرفه، کف خواسته جامعه پزشکی است
رئیس‌زاده گفت: افزایش مهاجرت پزشکان جای تامل دارد و گزارش این مساله را به رئیس جمهور و نهاد‌های دیگر داده‌ایم که ایشان دستور داد این موضوع پیگیری و راهکار‌های عملی و اجرایی برای آن تدوین شود.

وی افزود: مشکل دیگر، بحث‌های رسانه‌ای است که مصداق اخیر آن در یک برنامه تلویزیون بود که حرف‌های نادرستی زده شد بنابراین یکی از چالش‌های ما هجمه‌های رسانه‌ای است که هر کسی به خودش اجازه می‌دهد در مورد جامع پزشکی نظر بدهد و تحلیل و حتی توهین کند.

چرا تعرفه اصناف دیگر به اندازه تعرفه پزشکی پررنگ نمی‌شود؟

دکتر محمد رئیس‌زاده با اشاره به تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه خدمات پزشکی گفت: کمترین میزان تعرفه مربوط به حق‌الزحمه جامعه پزشکی است و عمده بار تعرفه مربوط به تورم، هتلینگ و هزینه‌های سرباری است. این مساله در سایر اصناف نیز وجود دارد و متناسب با تورم افزایش می‌یابد، اما در جامعه پزشکی به دلیل اینکه تصور می‌شود این افزایش تنها مربوط به دستمزد جامعه پزشکی است، روی آن حساسیت وجود دارد.

افزایش ۴۶ درصدی تعرفه، کف خواسته جامعه پزشکی است

رئیس‌زاده ادامه داد: آنچه در شورای عالی بیمه مصوب شده، کف خواسته جامعه پزشکی است. انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران نیز افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی را مصوب کنند و علاوه بر این، ۱۵ درصدی که به صورت غیرقانونی از تعرفه امسال کم شد نیز جبران شود

وی افزود: در حوزه دستیاری فوق تخصصی اوضاع دشوارتر هم خواهد شد و ممکن است در آینده در برخی رشته‌ها نیازمند شویم بنابراین ضروری است که حق‌الزحمه دستیاران در سال آینده حداقل دو برابر شود. برای سال‌های آینده نیز باید قوانینی وضع شود تا دستیاران، مشمول قانون کار شوند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین با اشاره به سفر خود به استان خوزستان گفت: در وهله نخست هدف از این سفر عرض خدا قوت به جامعه پزشکی خوزستان و در وهله دوم شنیدن نظرات دوستان، آشنایی با چالش‌های این جامعه و دیدار با مسئولان استانی بود. در این سفر با رئیس کل دادگستری خوزستان، دادستان مرکز خوزستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دیدار و گفتگو داشتیم

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12455
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها