تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

تفاهم‌نامه‌ خرید بلندمدت غلات از روسیه به امضا رسید

  • کد خبر : 12546
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
تفاهم‌نامه‌ خرید بلندمدت غلات از روسیه به امضا رسید
تفاهم‌نامه‌ خرید بلندمدت غلات از روسیه در سفر پیمان پاک به مسکو به امضا رسید، تفاهم‌نامه‌ای که بر اساس آن بانک‌های اسبر و و. ت.ب به عنوان دو بانک برتر روسیه گشایش اعتبار لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، این تفاهم‌نامه در حاشیه جلسه قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر کشاورزی روسیه که با حضور شرکت‌های بزرگ تأمین‌کننده غلات برگزار شد، به امضا رسید.

در این نشست همچنین در خصوص حل مشکلات و مسائل لجستیکی و نیز به اشتراک گذاری دانش فنی تولید خوراک دام و طیور بر اساس نهاده های موجود در منطقه با هدف کاهش وابستگی به نهاده های سنتی و ایجاد تنوع در مبادی واردات کالای اساسی تبادل نظر شد.

پیش از این، دی‌ماه ۱۴۰۲ و در سفر رئیس کل بانک مرکزی به روسیه برای افزایش همکاری پولی و بانکی، خط اعتباری به ارزش ۶.۵ میلیارد روبل برای واردات کالاهای اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

این خط اعتباری قرار است از طریق اسبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تامین مالی واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشورمان برقرار شود.

خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی، پیرو توافقات و قراردادهای منعقد شده کارگزاری میان دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی است.

این گشایش اعتباری اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا است.

در این سفر همچنین سازمان دامپزشکی ایران و سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر مبنای آن صادرات لبنیات و آبزیان از کشورمان به روسیه تسهیل می‌شود.

این توافقنامه بین نوروزی و سرگی دانکورت روسای این دو سازمان و در حضور علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو به امضا رسید.

استقرار گروههای بازرسی و قرنطینه در مرزها عنوان این تفاهم‌نامه است و در چارچوب آن مشکلات دامپزشکی در روند صادرات محصولات لبنی و آبزیان ایران کاهش می‌یابد.

پیمان پاک قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی، در راس هیاتی متشکل از رئیس سازمان دامپزشکی، معاون سازمان حفظ نباتات و مدیران عامل تعدادی از بزرگترین شرکتهای صنعت غذایی ایران به روسیه سفر کرده است.

این سفر همزمان با برپایی پاویون یکپارچه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و آشامیدنی روسیه موسوم به پرود اکسپو ۲۰۲۴ مسکو صورت گرفت که برخی شرکت‌های ایرانی در مساحتی افزون بر ۳۰۰ مترمربع به معرفی محصولات و تولیدات خود پرداختند.

بنا بر این گزارش دریافتی از وزارت جهاد کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی و ارزشی بیش از ۲۵ درصد رشد را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12546
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها