تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

استفاده تجار ایرانی از ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی آفریقا

  • کد خبر : 13214
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
استفاده تجار ایرانی از ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی آفریقا
مدیرکل آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: ایران می‌تواند از ظرفیت‌های معادن و محصولات کشاورزی آفریقا بهره بگیرد و مبادرت به صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی به این قاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار ، لیلا باغبان مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد تجار ایرانی از ظرفیت‌های کشاورزی و تجاری قاره آفریقا کمترین بهره را برده‌اند؛ در حالی‌که این قاره به دلیل شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در خط استوا پتانسیل بالایی در تولیدات محصولات کشاورزی دارد. از این‌رو همزمان با صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و بذر، کود، سم، واکسن‌های دامی و دانش فنی مورد نیاز برای کشاورزی و دامپروری می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در کشورهای این قاره، ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کرد.

وی با اشاره به کالاهای وارداتی ایران از آفریقا، تصریح کرد: محصولات کشاورزی و دامی تولیدشده در این قاره می‌تواند بخشی از نیازهای سبد پروتئین خانوارها از جمله گوشت قرمز و سفید و همچنین نیاز کشور به علوفه‌های دامی و دانه‌های روغنی را تأمین کند.

این مقام مسؤول با تاکید بر فراهم بودن فضا برای کشت فراسرزمینی، افزود: با برخی کشورها تفاهم‌نامه های در این زمینه امضا شده است اما به نظر می‌رسد که قوانین و مقررات در این موضوع باید تسهیل‌گر و شفاف شوند.

به گفته وی؛ معادن، دیگر مزیت تجاری قاره آفریقا محسوب می‌شود در این قاره کلیه عناصر متنوع موجود در جدول مندلیف، به وفور یافت می‌شود؛ کشورهای این قاره دارنده ذخایر قابل توجهی از سنگ‌های قیمتی از جمله طلا و الماس هستند.

باغبان با اشاره به فراوانی سنگ‌های معدنی مورد نیاز در صنایع معدنی کشور در آفریقا، بیان کرد: سنگ آهن، سنگ مس، منگنز، کبالت، لیتیوم، کرومیت، اورانیوم، بوکسیت و… به وفور در قاره آفریقا وجود دارد. بدون تردید استخراج این سنگ‌ها از طریق سرمایه گذاری مشترک و یا مالکیت کامل معدن می‌تواند به تقویت صنایع کشور کمک کند

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13214
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها