تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

گزارش نشست خبری شورای اسلامی شهر قم؛ تعیین تکلیف منوریل تا تشریح وضعیت حمل ونقل

  • کد خبر : 13253
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
گزارش نشست خبری شورای اسلامی شهر قم؛ تعیین تکلیف منوریل تا تشریح وضعیت حمل ونقل
نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز چهارشنبه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد که طی آن رییس شورای اسلامی شهر قم از قطعی شدن ادامه اجرای طرح مونوریل قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،


محسن محرری رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت سیزدهم در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

محرری گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رییس جمهوری به قم آغاز شود.

****تاکید بر توسعه شهرسازی الکترونیک

روح الله امراللهی بعدازظهر چهارشنبه نیز در این نشست گفت: اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شهری به یکی از کشورهای اروپایی سفر داشتند که البته اینگونه سفرها در گذشته نیز بوده است.

رییس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: طی سالهای اخیر مدیران و کارشناسان قطار شهری به منظور بازدید از کارخانه ها و تامین تجهیزات پروژه قطار شهری به برخی از کشورهای خارجی سفر کردند.

وی با بیان اینکه دو عضو شورای اسلامی شهر قم به عنوان عضو ناظر در این سفر حضور داشتند افزود: برخی از هیات همراه همانند مدیر کل حراست شهرداری به منظور نظارت و معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری در راستای انعقاد قراردادها حضور داشتند.

امراللهی با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: خرید سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل دار و خودروی امدادی در این سفر مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و پیش پرداخت هایی برای خرید دو دستگاه واریز شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۳ خیابان از ۱۶ خیابان در طی مدت فعالیت شورای اسلامی شهر قم بازگشایی شد و ساختار معابر نیز تا حدی تکمیل شده است.

وی گفت: بازگشایی خیابان های شهیدان برقعی، شهید صادقی، بلوار جمهوری، شهید خسروی، پروژه چهل اختران، عماریاسر، تکمیل طرح میدان تره بار در میدان شهید مطهری و پروژه بازآفرینی قبرستان نو در سال گذشته اجرایی شد.

امراللهی با تاکید بر توسعه شهرسازی الکترونیک گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی تلاش شد تا مجموعه کار نظام مهندسی از شهرداری مستقل شویم و عملکرد در بخش زیرسازی سیستم ها در حوزه بانک های اطلاعاتی مطلوب بوده است.

***ضرورت تدوین شناسنامه برای باغات  شهر قم

سید مجتبی سبحانی نیز در  این نشست خبری گفت: در سال اول آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاستگذاری ها و اولویت بندی ها تدوین شد و برنامه ها بر همین اساس شکل گرفت و ادامه یافت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم گفت: در بخش آتش نشانی با توجه به اینکه این حوزه با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری های خوبی صورت گرفت و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برای بخش آتش نشانی فراهم شد.

وی عنوان کرد: کاشت درختان مثمر در سطح شهر و بوستان های قم در این دوره دنبال شد و کیفی سازی و ابنیه سازی فضای سبز در دستور کار بود و تلاش شد تا زیرساخت های بوستان ها تقویت شود.

سبحانی گفت: حفظ و حراست از باغ ها در شهر قم موضوع مهمی است که در این راستا برای همه باغات شهر شناسنامه تدوین خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ هویت فرهنگی بوستان ها در ۵ بوستان سطح شهر قم، شهدای گمنام تدفین شدند که این اقدام امر موثری در جهت بهبود شرایط فرهنگی بوستان ها بوده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم عنوان کرد: ۲۵ نقطه از شهر قم که دچار آبگرفتگی در مواقع بارانی می شدند، شناسایی شده که ۸۰ درصد مشکل این مناطق رفع شد.

وی همچنین بیان کرد: در راستای شکست قیمت ها و کمک به معیشت مردم سیاستگذاری خوبی در سازمان میادین قم صورت گرفته که امید است کمک خوبی به بازار داشته باشد.

***روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب فضای شهری و فضای سبز قم می شود

مجید اخوان  نیز در  این نشست خبری گفت: بودجه شهرداری قم در سال جاری رشد خوبی داشته است هر چند که این بودجه پاسخگوی نیازهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف از جمله عمرانی نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش شده تا تعرفه ها و دریافت عوارض به صورت معتدل صورت گیرد تا از این بابت فشار زیادی بر شهروندان وارد نشود.

وی بودجه امسال شهرداری قم را ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که مشمول حقوق کارکنان و سازمان های همانند آتش نشانی می شود.

اخوان ادامه داد: هزینه نگهداری شهر قم هزار میلیارد تومان است و روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب فضای شهری و فضای سبز قم می شود.

وی گفت: سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند قمی ۱۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: دولت قصد ندارد برای دو خط موازی حمل و نقل شهری اعتباری جداگانه اختصاص دهد.

وی افزود: با این اوصاف خط دوم متروی قم حذف می شود و مونوریل جایگزین آن خواهد شد که ما با این اقدام مختلف هستیم.

اخوان اضافه کرد: مونوریل قم هیچکدام از خیابان های اصلی شهر را پوشش نمی دهد در حالی که پروژه مترو اینگونه نیست.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13253
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها