تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

با پیشگیری و تشخیص زودرس،نگاه ویژه تری به سرطان پستان داشته باشیم

  • کد خبر : 13343
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
با پیشگیری و تشخیص زودرس،نگاه ویژه تری به سرطان پستان داشته باشیم
معاون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بیان داشت: زنان اساس خانواده ها هستند و سرطان پستان خیلی شایع هست که بایستی نگاه ویژه ای به آن شود.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار؛ دکتر محمد هادی زاده فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی بیماریهای پستان و  معاون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در حاشیه برگزاری سمینار روز جهانی ماما  که به همت موسسه مشاوره و توانمندی سازی مامایی رسا در سالن همایش شهید شاهرخ ضرغام برگزار شد،به خبرنگار ما در خصوص شیوع سرطان پستان در ایران و کمک ماماها در پیشگیری از این سرطان گفت: سرطان پستان در تمام دنیا اولین سرطان خانم ها هست و متاسفانه در ایران هم به همین منوال می باشد.

معاون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در ادامه به عوامل این سرطان اشاره کرد و گفت: عواملی  از جمله مصرف سیگار،قلیان و الکل،مثل کم بچه دار شدن و شیر ندادن باعث شیوع این سرطان می شوند که در دهه آینده توقع خیلی بیشتر شدن این سرطان میرود.
هادی زاده مصرف بی رویه  فست فودها را نیز عاملی برای شیوع این سرطان دانست و اظهار داشت: خانم هایی که شاغل هستند و نه فعالیتی دارند در معرض این ابتلا سرطان قرار دارند.
معاون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در ادامه به عواملی که باعث بیشگیری از ابتلا به سرطان پستان اشاره نمود و بیان داشت:اولین بحث این است که ما تشخیص زود رسی داشته باشیم و مشکلی که در ایران داریم که تشخیص این سرطان، خوب و به موقع انجام نمیشود.
هادی زاده در ادامه گفت: ما بایستی آموزش های لازم را به بیمارها بدهیم که خودشان توانایی زود تشخیص دادن را داشته باشند که باعث میشه هم سینه هاشون بماند و هم عمل جراحی راحتری داشته باشند و حتی احتمال اینکه نیازی به شیمی درمانی نداشته باشند، هست و هزینه های دولت پائین تر می آید و در نتیجه طول عمر بهتر و طولانی تری خواهند داشت.
وی در ادامه به سوال خبرنگار ما در خصوص پیشنهاد به ماما در این خصوص بیان داشت: ما بایستی ماماها را توانمند بکنیم و دولت هم نگاه ویژه ای  به بخش خصوصی و دولتی داشته باشد که مرحله غربال گیری و آموزش به خانم ها توسط ماماها انجام شود و حتی معاینه اولیه نیز انجام دهند که تشخیص زودرس کمک شایانی می توانند انجام دهند.
معاون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۴ موسسه ای تاسیس کردیم به نام موسسه پیشگیری از سرطان پستان که کاملا غیر انتفاعی و در غالب یک انجیو عمل میکند.
هادی زاده در پایان اظهار داشت: این موسسه تاکنون چندین سمینار آموزشی برگزار نموده است که دنبال این هستیم که ماماهایی در این زمینه فعالیتی دارند،بیمار می بینند را توانمند کنیم که به روز باشندالبته خیلی از ماماها دانش دارند اما بایستی به کمک موسساتی که در این خصوص فعالتی دارند و اسپانسرهایی که توان کمک،همیاری و خدمت دارنددر به روز کردن ماماها کوشا باشیم که از وظایف ما هست.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13343
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها