تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

قم رتبه سوم کشور در سرانه فضای سبز/افتتاح فاز اول شهر بازی بوستان فدک

  • کد خبر : 13381
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۱
قم رتبه سوم کشور در سرانه فضای سبز/افتتاح فاز اول شهر بازی بوستان فدک
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم به ازای هر شهروند قمی ۱۳ متر بود اما امروز پس از هشت سال مدیریت دکتر سقائیان نژاد به ۲۱ متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار؛ پیام جوادیان در  حاشیه بازدید خبرنگاران از  شهربازی بوستان فدک قم گفت: سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم به ازای هر شهروند قمی ۱۳ متر بود اما امروز پس از هشت سال مدیریت دکتر سقائیان نژاد به ۲۱ متر رسیده که این اقدام با توجه به اقلیم گرم و خشک و محدودیت آبی اقدام سخت و دشواری بود.

وی گفت: هشت سال پیش ایجاد بوستان‌های شهری از مطالبات اصلی شهروندان قم بود که خوشبختانه امروز وضعیت ایجاد بوستان‌ها به جایگاه خوبی رسیده و ۴۰۰ بوستان شهری در اختیار شهروندان قرار گرفته و شهر قم در سرانه فضای سبز در بین تمام کلان شهرها پس از اصفهان و شیراز رتبه سوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه از مطالبات جدی مردم قم بحث اماکن تفریحی بود، افزود: در سال ۱۳۹۴ فقط شهربازی بوستان فدک وجود داشت که در وضعیت نامطلوبی بود اما امروز سورتمه و تله سیژ و شهربازی بوستان‌های غدیر و علوی، باغ پرندگان و امشب شهربازی بزرگ بوستان فدک واقع در میدان ۷۲ تن برای استفاده شهروندان ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: آکواریوم شهری و تله کابین بوستان خزرنبی از دیگر اماکن تفریحی است که ایجاد و قم تبدیل به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی اظهارداشت: هم اکنون بوستان خزر با وسعت بیش از هزار متر مربع یکی از زیباترین بوستان هاست و بوستان زائر با وسعت ۲۲۰ و بوستان کوثر به وسعت ۳۲۰ هزار متر مربع ایجاد شده است.

وی گفت: بوستان هزار هکتاری در شهر قم ایجاد می‌شود که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن آماده شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

جوادیان تاکید کرد:‌این مقدار توسعه فضای سبز با منابع آب موجود ایجاد و با استفاده از روش‌های مدرن آبیاری ایجاد شده و یکی از کلان شهرهایی هستیم ‌که از پساب فضای سبز استفاده می‌شود و هم اکنون ۱۰۰ متر در ثانیه برای فضای سبز جنگلی استفاده می‌شود که تا پایان سال استفاده از پساب به ۳۰۰ متر در ثانیه می رسد.

وی با بیان اینکه قم را به شهر سبز و دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کنیم، گفت: باغ گیاه شناسی بزرگ شهر قم در کنار بزرگراه آیت الله بروجردی به مساحت ۱۳۰ متر مکعب ایجاد و مجموعه‌ای از باغ گل‌ها و گیاهان گرمسیری و مجموعه تفریحی در آن ایجاد و همچنین حدود ۷۰۰ کیلومتر فضای سبز کناری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سال ۹۴ بودجه فضای سبز کل شهر قم حدود ۵۰ میلیارد و امروز پس از هشت سال به هزار میلیارد تومان رسیده و رشد ۲۰ برابری داشته است.

****افتتاح فاز اول شهر بازی بوستان فدک

وی با اشاره به شهربازی روستان فدک، گفت: پس از سال ها که این مجموعه در اختیار نهادی بود، یک مجموعه مخروبه با دستگاه های غیراستاندارد و وضعیت آشفته را تحویل شهرداری دادند که بیش از ۱۵۰ درخت تنومند آن از بین رفته بود و نزدیک ۵۰۰ کامیون نخاله و پسماند از آن خارج شد و حتی کابل‌های برق را خارج کرده بودند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: شهربازی این بوستان با انعقاد قراردادی به بخش خصوصی واگذار شد و آنان به مدت سه سال در آن تلاش کردند و با توجه به اینکه عمده وسایل بازی وارداتی بود و مصالح افزایش قیمت چشم‌گیری داشت با افزایش قیمت ارز، داشت اما با توان مناسبی پای کار ایستادند و موفق به اخذ استانداردهای لازم از مراجع ذی صلاح شدند.

وی گفت: امشب فاز نخست این بوستان افتتاح می‌شود و با تکمیل فاز دوم یک مجموعه کم نظیر در قم ایجاد خواهد شد.

جوادیان عنوان کرد: برای تجهیز و بهسازی شهربازی بوستان فدک هزار میلیارد ریال هزینه شده و با نصب وسایل ورزشی و جایگاه های بازی مناسب محیط شادی برای شهروندان فراهم شده است.

گفتنی است این بوستان دارای وسایل بازی و تفریحی و دریاچه، سینما هفت بعدی، کافی شاپ‌ها و اغذیه فروشی‌های متعدد است.

 

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13381
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها