تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
4

تبلور شور حسینی در روز عاشورا

  • کد خبر : 9992
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
تبلور شور حسینی در روز عاشورا
 عزاداری سید و سالار شهیدان ،حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر کشور برگزار شد.

گزارش از ندا فرمایشی

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، ماه محرم که آغاز می‌شود دل همه عاشقان حسینی در گوشه و کنار دنیا به سوی کعبه و میکده عشق «سرزمین کرب و بلا» رهسپار می‌شود.در این روزها و شب‌ها آسمان و زمین در سوگ کسی می‌نشینند که جایگاهش آغوش رسول خدا (ص) بود. محرم یادآور مظلومیتی است که تا قیامت قلب آسمانیان و زمینیان را به درد می‌آورد. محرم فصل نوحه و عزایی است که سوزش همچنان برای عاشقان حسینی تازگی دارد و نماد غمی است که تا آمدن منتقمش آرام نخواهد گرفت.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روز عاشورای حسینی در جای جای کشور با حضور در دسته های زنجیرزنی و سی امروز همزمان با عاشورای حسینی مردم سرتا سر ایران اسلامی در جای جای این مرز و بوم در عزای امام‌شان اشک ماتم ریختند و یاد و خاطره ۷۲ شهید کربلا را گرامی داشتند.

با وجود گرمای هوا در ظهر عاشورا، عزاداران حسینی در دهمین روز از محرم و همزمان با روز عاشورا، با حضور گسترده و پرشور در مراسم عزاداری یک بار دیگر عشق و ارادت خود را به سرور شهیدان اعلام کردند.

مراسم عاشورای حسینی در مناطق مختلف کشور آغاز شد عزاداران حسینی، به رسم هرساله، همزمان با اذان ظهر در کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها، قامت بسته و با اقتدا به امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

 همچنین محبان سرور و سالار شهیدان در کشورهای مختلف در عاشورای حسینی شرکت کردند و ارادات خود را بمام حسین(ع) و یاران وفادارش ابراز داشتند

 

 

ه

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=9992
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها